Felanmälan och synpunkter

Här kan du felanmäla och lämna synpunkter som gäller kommunala gator, gång- och cykelbanor, och parker. Det kan gälla till exempel ett hål i gatan, nedfallet träd, renhållning eller gatubelysning som inte fungerar. Är du hyresgäst eller vill felanmäla vatten och avlopp så hittar du kontaktuppgifter till höger.

När du gör din felanmälan kan du också lämna en kommentar, bifoga ett foto och markera platsen för din felanmälan i en karta. På så sätt gör du det enklare för oss att ta hand om din felanmälan. Ärendena hanteras olika snabbt, beroende på hur allvarliga de är.

Använd gärna appen Tipsa Hörby

Med gratisappen Tipsa Hörby kommun kan du på ett enkelt sätt rapportera fel eller lämna synpunkter via din smartphone. Appen hittar du på App Store eller Google Play.

Tipsa Hörby kommun på App store

Tipsa Hörby kommun på Google Play 

...eller anmäl via webben

Du kan också felanmäla här på webben genom att öppna felanmälanformuläret i ett nytt fönster och fylla i dina synpunkter enligt anvisningarna.
 
Vid akuta ärenden på dagtid, kontakta växeln på 0415-37 80 00.
Akut felanmälan

Telefon: Växeln 0415-37 80 00

Akut felanmälan utanför kontorstid

Gator, vägar, parker
Telefon: 0705-218 228
 
Fastighetsdrift 
Telefon: 0708-60 27 82

Felamälan Hörbybostäder

Vill du anmäla ett fel i bostaden?

Om du har inloggingsuppgifter, så kan du felanmäla med vår onlinetjänst.

•Gör en felanmälan via webben

Det går också bra att felanmäla via epost:

E-post: horbybostader@horby.se

Ange:
Namn och adress
Telefonnummer
Beskrivning av problemet

Telefon: 0415-37 81 43
Helgfri vardag 9-11.

Akuta fel utanför telefontid
Jourtelefon: 0708-60 27 82

Felanmälan vatten och avlopp - Mittskåne Vatten

Telefon: 0413-286 00
Mån-tors 07.45-16.30
Fre 07.45-15.45

Felanmälan övrig tid.
Telefon: 0702-74 73 41

www.mittskanevatten.se