Felanmälan

Uppmärksamma oss gärna på om något är sönder eller inte fungerar som det ska.

Om du ser något som är fel eller trasigt på områden eller byggnader som kommunen har ansvar för kan du göra en felanmälan.

Om du är hyresgäst och vill felanmäla vatten eller avlopp så ska du kontakta ditt hyresbolag.

Annan felanmälan om vatten och avlopp görs till Mittskåne Vatten: www.mittskanevatten.se

Beskriv felet

Du kan lämna in en felanmälan till Hörby kommun på flera sätt. När du gör en felanmälan via nätet kan du även bifoga bilder, lämna en kommentar eller markera platsen för felanmälan på en karta. Det gör det enklare för oss att ta hand om din anmälan.

Ärendena hanteras olika snabbt beroende på hur akut situationen är.

Felanmäl via mobilen

Med gratisappen Tipsa Hörby kan du enkelt rapportera fel och lämna synpunkter via mobil eller surfplatta. Appen finns på App Store och Google Play.

Tipsa Hörby på App Store

Tipsa Hörby på Google Play

Felanmälan via webben

Du kan också göra felanmälan via formulär på webben.

Felanmälan på webben

Felanmälan via telefon

Vid akuta ärenden på dagtid kan du kontakta växeln på telefon 0415–37 80 00.

Akut felanmälan efter kontorstid

Gator, vägar, parker
Telefon: 0705–218 228

Fastighetsdrift
Telefon: 0708–60 27 82

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of horby.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.