Nu kan du få dina fakturor via digital brevlåda

Nu kan du som vill få dina fakturor från Hörby kommun i din personliga digitala brevlåda.

Allt du behöver göra är att anmäla dig till någon av de digitala brevlådor som finns och säkert logga in med din e-legitimation, till exempel mobilt bank-id. Att ha en digital brevlåda är kostnadsfritt för dig som privatperson.

En digital brevlåda är ett säkert och miljövänligt sätt att ta emot post från kommuner och myndigheter. Inga papper eller kuvert behöver delas ut i fysiska brevlådor eller -inkast.

Din post kommer fram snabbare och säkrare. I en digital brevlåda samlas all din post från myndigheter och kommun på ett och samma ställe och du kommer åt den genom att logga in, var du än befinner dig.

Vilka är fördelarna med en digital brevlåda?

  • Säkrare än traditionell post
  • Miljövänligt, då vi sparar såväl papper som transporter
  • Billigare att skicka än ett fysiskt brev
  • All din myndighetspost samlas på ett ställe

Vad krävs för att få din post digitalt?

Du behöver vara anmäld till någon av de digitala brevlådor som finns, till exempel Min Myndighetspost, Kivra, Digimail eller E-boks, men det spelar ingen roll till vilken.

Vad händer om du redan nu får dina fakturor till din internetbank?

Om du är anmäld till e-faktura via din internetbank så kommer dina fakturor att skickas dit som vanligt.

Måste jag skaffa en digital brevlåda för att få mina fakturor?

Nej, om du varken har e-faktura eller digital brevlåda så kommer du att få din faktura i brevlådan, precis som tidigare.